Namísto toho nám tvůrci přichystali relativně obyčejnou revenge flick storyline, která se může odehrávat v podstatě kdekoliv a kdykoliv bez velké návaznosti na daný svět, do kterého je zasazena. Resp. neobyčejnou, protože je unikátní v tom přístupu podat příběh z obou stran a tím relativizovat, co je dobré nebo špatné, protože záleží čistě na úhlu pohledu. Už jednička se snažila ukázat, že v tom světě dávno nejde o to, které postavy jsou "kladné" a které "záporné", ale o jedinou věc - přežít za jakoukoliv cenu. Dvojka k tomu přidala klasickou formuli o tom, že násilí plodí jen další násilí, protože každá akce má svou reakci a dokud někdo nevystoupí z bludného kruhu, vzájemné násilí nikdy neskončí a že každé rozhodnutí má svou cenu (skvělý prvek "dotažení" pomsty do konce vlastně jen z "povinnosti" za cenu rozpadu rodiny), ale na rozdíl od jiných děl, které se věnují stejnému tématu, nabídla jedinečnou dvojí perspektivu, díky které dokáže hráč pochopit obě strany "konfliktu" a představit si, že za jiných okolností by mohly být Ellie s Abby spojenci nebo dokonce blízké osoby (v neromantickém slova smyslu).
Přesto, že v tom co dělal, byl druhý díl skvělý, stále doufám, že trojka se bude více věnovat hlubšímu prozkoumání světa (souběžně s očividnou osobní linkou, kdy se Ellie vydá hledat svou rodinu), protože ten má imho stále obrovský potenciál.