úterý 16. listopadu 2021

Red Notice 6/10

Naštěstí zdaleka ne tak hrozné, jak to po trailerech vypadalo, na druhou stranu tady ani není moc co chválit. Jednoduše další spotřební jednohubka (zlÍ jazykové by napsali pásová výroba:-)) od Netflixu, jen s největšími hvězdami současnosti a budgetem okolo 200m. Což není divu, když si Johnson i Gadot vzali 20m, Johnson film spoluprodukoval (takže další prachy z budgetu:-)) a Reynolds na tom o moc hůře asi nebude, jinak to na filmu bohužel vidět absolutně není.

Zápletka po všech těch Indyho dobrodružstvích a jeho copycat následovnících už nemá moc čím překvapit, ale to asi čekal málokdo. Je tady prostě všechno - honba za vymyšleným MacGuffinem, sympatičtí hrdinové, femme fatale, heisty, útěk z vězení, humor, homo/buddy třenice, trocha té digitální akce (včetně okopírovaného průletu rakety skrz - True Lies pozdravuje:-)), "překvapivé" twisty v závěru a dokonce i na ty nacisty (a okaté pomrknutí popísknutí směrem k Indymu) nakonec dojde. Aneb nechte umělou inteligenci analyzovat hromady podobných filmů z minulosti a počkejte si na výsledek v podobě zbrusu nového scénáře. S velkou pravděpodobností bude vypadat nějak takto. Ovšem i podobný materiál dokáže schopný režisér - hypoteticky - přetavit do slušného filmu. S čímž asi po podobných kouscích hladový a rozdavačný Netflix počítal a proto si s Johnsonem nakonec plácl a vyšachoval tím Universal. To by ovšem nesměl skončit v rukou těžkého rutinéra Thurbera, který další a další projekty očividně dostává jen proto, že si po osobní stránce sedl s Johnsonem (jiné vysvětlení snad ani není možné:-)).

Johnson s Reynoldsem a Gadot hrají pořád totéž, to bylo jasné už z trailerů a role jsou jim v tomto ohledu psány doslova na tělo. Komu se jejich (otřepaná a ohraná) poloha zamlouvá, bude si libovat i zde. Komu po všech předchozích filmech už moc ne (bohužel můj případ), bude po většinu stopáže (zejména u neúnavně hláškujícího Reynoldse) skřípat zuby. Možná paradoxně mi jako nejmenší zlo z trojice vychází Gadot, ale to bude spíše souviset s mojí slabostí vůči ní už od čtyřky F&F:-). Ostatní herci samozřejmě nestojí ani za řeč. Lokace naprosto nevyužité (kdyby byly ve filmu místopisné titulky "někde v Evropě/Asii/Americe", vyšlo by to zcela nastejno), akce je skrznaskrz CGI (v tomto případě Common Generic Interaction) a je ji překvapivě málo, protože hlavní prostor zde dostal humor, který sem tam trefí cíl, po většinu času je ovšem, na můj pokleslý vkus, značně bezzubý. Symptomatická je v tomto ohledu sekvence v úvodu filmu, ve kterém je vyhlídka na vtipnou/nápaditou honičku mezi elektrickým Taycanem a skútrem rázně ukončena hned v zárodku ve prospěch zmíněného humoru. I ten závan morálního dilematu v samotném finále (dá Johnson přednost práci nebo vzniklému přátelství s Reynoldsem?) je raději hozen do koše ve prospěch rádobyvtipného "překvapivého" twistu (který imho vůči předchozímu ději nedává příliš smysl).

Celkově v celém filmu není vůbec nic, co by zavdalo uznale pokývat hlavou, překvapením nadzvednout obočí, nebo se labužnicky pousmát a to jak co do formy (žádný nápaditý úhel kamery/záběrování, chytrý střih, neobvyklá hudba, atd.), tak i obsahu (žádná originální akční scéna, neotřelá lokace, důmyslný plán a provedení heistu, atd.). Prostě ničím nevyčnívající a neurážející standard, což je při dané výši rozpočtu a hercích kalibru Johnsona, Reynoldse a Gadot docela škoda. Na druhou stranu to, naštěstí, nemá tradičních Netflixáckých přepálených 150 minut a související problémy s nadbytečnou vatou a kolísavým tempem. Předpokládám, že v těch 2 minutových statistikách (nebo jak to právě teď Netflix počítá) to bude opět trhat rekordy a dvojka bude odklepnuta záhy (pokud už nyní není na cestě). Těžko soudit, zda je to dobře nebo špatně.

Wonka

Nevím, no. Trailer asi má všechno, co by měl trailer na podobnou žánrovku mít, ale působí na mě strašně strojeně/škrobeně a celkově bez něja...