sobota 12. února 2022

House Of Gucci 7/10

Ten kriminální závěr byl imho hlavní důvod, proč to celé vzniklo (jak kniha, tak film). Protože zbytek té historky (přivdání zlatokopky do bohaté rodiny, vzájemné vztahy a řízení firmy) moc zajímavý sám o sobě - bez podobného klimaxu - není.

Na to, že má film přes dvě a půl hodiny je v některých místech dost zkratkovitý (Gaga plačtivě prosí, aby se k ní Driver vrátil, střih a bez špetky emocí plánuje jeho fyzickou likvidaci, Driver je submisivní snílek stranící se rodinné firmy, střih a je z něj sebevědomý manipulátor, agresivně přebírající kontrolu nad firmou), čemuž nesvědčí ani fakt, že si Scott během filmu nevypomáhá faktografickými titulky a časté časové skoky lze odpozorovat jen dle postupného stáří dcery Gagy a Drivera nebo vůbec. Teď po zhlédnutí filmu už chápu, proč se Scott nedávno nechal slyšet, že by rád uvedl prodloužené verze jak TLD, tak Gucciho.

Všudypřítomný italský akcent a klišoidní italské přehrávání bych ještě pochopil (kdyby herci naopak hovořili krásnou angličtinou a chovali se "normálně", jistě by se na tvůrce snesla kritika, že v italských reáliích zní nepatřičně a hrají "odměřeně" - co z toho je lepší variantou těžko soudit), ale v případě Leta zašel Scott opravdu až příliš daleko, ať už s nápadem vyrukoval sám Leto a Scott souhlasil, nebo Leta do tohoto podání Scott tlačil, protože jeho postava má blíže k nějaké karikatuře z bláznivé komedie, než ke komplexní roli v dramatu.

Naštěstí zbytek osazenstva je hodně dobrý od drobných roliček (Hayek), po hlavní postavy (Gaga, Driver, Irons) v čele s Pacinem, který si film tak trochu krade pro sebe. Výpravu a vizuál si Scott jako tradičně pohlídal a další plusové body přidává skvělý dobový OST. Celkově tedy po vynikajícím TLD další povedený Mistrův zářez a jasná ukázka toho, že ještě zdaleka nepatří do starého železa.

Wonka

Nevím, no. Trailer asi má všechno, co by měl trailer na podobnou žánrovku mít, ale působí na mě strašně strojeně/škrobeně a celkově bez něja...