V šestidílné minisérii postupně dojde řeč na to, jak Lucas při přípravě originálních Star Wars zjistil, že žádná tehdejší firma z oboru zvláštních efektů není schopna naplnit jeho vizi a tak ji musel založit sám, proč firmu pojmenoval zrovna ILM, jak se do nově vzniklé ILM dostali takoví trikoví mistři v oboru, jakou jsou Dykstra, Tippett, Muren, Edlund, Knoll, Ralston nebo Johnston, jak v podstatě z nouze zmínění matadoři přišli s novými a přelomovými technologiemi typu motion control camery (dynamická kamera, řízená počítačem, se pohybovala vůči statickým modelům, oproti v té době využívané technice, kdy tomu bylo naopak), jak se podařilo ILM, jakožto firmě, určené původně čistě pro tvorbu triků ve Star Wars filmech, expandovat a osamostatnit se díky Lucasem schválenému přijímání zakázek třetích stran (ač se to možná nezdá, šlo o dost zásadní moment), jak zpočátku nenápadně došlo v ILM ke koketování s počítačem generovanou grafikou (což mělo následně vyústit ve vznik Pixaru a jeho odprodej Jobsovi), jak postupem času tato nová technologie - CGI - naprosto převálcovala všechno ostatní (stop-motion animace, fyzické modely, malovaná pozadí, masky, animatroniku, atd.), jak se k tomu jednotliví zaměstnanci stavěli (podle toho, na které straně barikády, aneb uměleckých oddělení, stáli) a konečně co pro soudobou kinematografii znamenala jak triková revoluce v podobě CGI, tak ILM samotná.
Jednotlivé díly se relativně podrobně věnují natáčení největších milníků (nejen) po trikové stránce, tj. zejména původní trilogii Star Wars (přičemž zdaleka nejvíce prostoru zaujímá Epizoda IV, o něco méně pozornosti má Epizoda V, Epizodě VI se pak tvůrci věnují nejméně ze všech tří filmů), Spielbergovu prvnímu dobrodružství Indiana Jonese (s trikově spektakulárním finále), Cameronovské dvojici kultovních klasik The Abyss a T2: Judgment Day (ve kterých bylo CGI poprvé použito ve větší míře) a pochopitelně opět Spielbergovu megahitu Jurassic Park (ve kterém CGI v pionýrské době digitálních triků dosáhlo vrcholu). K tomu nechybějí veselé historky z natáčení, vzpomínky jednotlivých aktérů, odpovědných za konkrétní trikové sekvence a samozřejmě i vyprávění příslušných režiséru od Lucase, přes Spielberga, až po Camerona a pár dalších osobností z řad režisérů a producentů (Zemeckis, Howard, Favreau, Abrams, Kennedy, Marshall, atd.).
Je trochu škoda, že se v rámci minisérie nevěnuje větší, případně alespoň nějaká, pozornost i dalším trikovým blockbusterům z dílny ILM z počátku zmíněné digitální trikové éry, například Oscarem za zvláštní efekty oceněným filmům Death Becomes Her, Forrest Gump, Innerspace, ale třeba i Who Framed Roger Rabbit a zejména pak prequelové trilogii Star Wars, která jak natáčením na virtuálním place, tak v případě Epizody II a III snímáním obrazu digitálními kamerami, představuje rovněž určitý přelom v trikových technologiích (alespoň ten The Mandalorian stran virtuálního placu nové generace krátce zmíněn je).
Celkově jde ovšem o špičkovou "making of" minisérii a pro každého pravověrného filmového fandu, který v 90s vyrůstal na dokumentární sérii Movie Magic (já to tehdy úplně hltal:-)), splněný sen a must-see záležitost o tom, jak se tenkrát tvořily filmově-trikové dějiny.